Автор: Ковтун С.О.
Тема: «Бабин Яр: якою є наша пам‘ять».
Епіграф: Жити і завжди пам‘ятати
Керівник проекту: Ковтун С.О.
Навчальний заклад: ДНЗ «Професійний ліцей м.Українки».
Цілі:
- Формування в учнів навичок історичної емпатії та власної позиції щодо тих чи інших процесів історії.
- Розмова про жертви Бабиного Яру та інших місць масового знищення євреїв, ромів, військовополонених, українських патріотів має розкрити зміст трагедії, спричиненої нацистською навалою.
- Сформувати власне ставлення до проблеми збереження суспільної історичної пам'яті..
- Формування в учнів толерантного ставлення до людей всіх націй.
- Привернути увагу учнів, вчителів до проблеми нетерпимості молоді до людей з іншим кольром кожі та іншої нації .
- Прищеплювати навички пошукової та винахідницької діяльності учнів.
- Розвивати творчу ініціативу та критичне мислення учнів.
- Розвивати цілеспрямованість, наполегливість, працьовитість.
- Розвивати навички аналізу своєї діяльності, її оптимальності та ефективності.
- Систематизувати та поглибити знання про історію країни.
- Формувати та розвивати вміння працювати з різноманітними джерелами інформації, виділяти головне, аналізувати та систематизувати інформацію.
- Формувати вміння презентації та захисту своєї роботи.
- Удосконалити навички використання комп'ютерної програми PowerPoint для представлення результатів своєї роботи.
- Формувати навички роботи та ділового спілкування в групі.
Тип проекту:
Інформаційний, груповий, довгостроковий, міжпредметний.
Ключові слова і поняття:
Голокост, історична пам'ять, вшанування меморіальних місць масових трагедій
Методичні прийоми та техніка:
Робота в групах, дискусія, аналіз текстів
Стислий опис проекту
Обговорення з учнями фактів про трагедію Бабиного Яру. Тільки 29 і 30 вересня 1941року нацисти за допомогою місцевої поліції вбили в Бабиному Яру 33 771 єврея. Розстріли продовжувалися ще декілька днів. Проте й після того, як були знищені майже всі євреї, які мешкали в Києві, Бабин Яр залишався місцем масових розстрілів, там загинуло багато ромів і радянських військовополонених. Серед жертв Бабиного Яру – підпільники, комуністи, українські націоналісти, психічно хворі. Дотепер точно невідомо, скільки євреїв було знищено в Бабиному Яру… За підрахунками українських істориків, за час окупації в Бабиному Яру було знищено близько 150 тисяч осіб. В Україні існує дата вшанування пам’яті жертв Голокосту – 29 вересня.
Потім учні повинні запропонувати до показу факти трагедії, які вони знайшли.
Відповідно до інтересу роботи учнів за цими напрямами формуються 3 групи по 3 чоловіка для пошуку, аналізу інформації і його оформленню.
Планується представити результати проекту у вигляді мультимедійних презентацій і буклетів груп.
Навчальні предмети:
Технологія комп‘ютерної обробки інформації, охорона праці, комп‘ютерні системи і мережі, історія України, основи трудового законодавства.
Матеріали та ресурси:
Комп'ютери з необхідним програмним забезпеченням, сканер, принтер, засоби для зв'язку з Інтернетом, СD – диски.
Етапи проекту та запланована діяльність учнів та керівника проекту
Етапи
|
Діяльність учнів
|
Діяльність педагогу
|
1. Розробка проектного завдання
|
Обговорення в групах за «круглим столом»: визначення основної теми та супутніх питань.
|
Знайомити учнів з проблемною темою, створює умови для формулювання теми і питань.
|
Попереднє опрацьовування визначених питань.
|
Консультує, направляє думку учнів у потрібному напрямку.
|
«Мозковий штурм»: висунення гіпотез вирішення проблемної теми.
|
Пояснює правила проведення «мозкового штурму». Контролюють діяльність учнів.
|
Визначення основних завдань дослідження. Формування груп.
Розподіл завдань по групах.
|
Контролює процес створення груп, допомагають визначити напрями роботи груп.
|
2. Планування та організація діяльності
|
Рішення організаційних питань роботи груп: розподіл обов‘язків, вибір режиму роботи і зустрічей, використання комп'ютерною техніки.
|
Допомагають вирішувати організаційні питання.
|
Обговорення в групах джерел інформації і їх опрацьовання
|
Пропонується список можливих джерел інформації на різних носіях. Приймають участь в обговоренні, дають рекомендації.
|
Узгодження загального напряму розробки проекту
|
Координують роботу керівників груп
|
Складання кожною групою плану роботи над проектом (перелік дій з вказівкою термінів і відповідальних, а також результатів їх роботи)
|
Погоджують плани роботи груп.
Стежить за рівномірністю навантаження на учасників груп
|
Обговорення способів оформлення результатів, визначення відповідальних за підготовку матеріалів до захисту, призначення доповідачів від груп
|
Дає рекомендації
|
|