13 листопада відзначається «Всесвітній день доброти».
Тому сьогодні хочу присвятити цій чудовій темі нашу годину спілкування.
На сьогоднішньому уроці ми розберемо поняття доброта, милосердя. Навчимося бачити різницю між добрими і злими вчинками. Спробуємо проаналізувати вчинки людей у відповідності до теми.
Слайд 3
Все-із доброго чи злого -
Починається з малого.
Хліб-з маленької зернини,
Дощ-із чистої краплини.
День турботою почнеться,
Проганяй мерщій дрімоту -
І рукам давай роботу.
І роби невтомно,вміло,
Хоч мале та добре діло.
Тож почнімо наш урок
Що таке доброта?
(відповіді учнів)
Слайд 4-5
Що ж таке милосердя?
(відповіді учнів)
Слайд 6
- Для чого потрібні добрі вчинки? (відповіді учнів)
- А чому люди стають злими? (Тому що їм ніхто ніколи не допомагав).
- А як можна зробити людину добрішою? (треба допомагати їм, і навчити їх допомагати іншим).
Давайте розглянемо кілька ситуацій:
Слайд 7
І. Ситуція
Вова гуляв на дворі. Прямо перед ним на землю впав м’який ведмедик. Вова подивився вгору: на другому поверсі было відчинене вікно. Вова підняв іграшку, він вже дуже давно мріяв про таку. Вова дивився на ведмедика і думав...
- Як ти вважаєш, про що думав Вова?
- Яке рішення прийняв Вова?
- Як ви оцінюєте вчинок хлопчика?
Зло – це причинення шкоди, болю людям, тваринам та природі.
Слайд 8
ІІ. Ситуація
Діти гралися на ігровому майданчику. Поряд з ними проходила стара, хвора кішка. Шерсть висіла на ній клаптями: кішка линяла. «Фу, яка гидка кішка», – сказала Оленка. «Так і хочеться в неї чимось кинути», – сказала Надійка. І дівчатка взялися кидати в неї пісок.
- Як оцінити вчинок дівчат?
- Що таке зло?
- Розкажіть про злі вчинки, які Вам доводилося спостерігати.
Милосердя-це допомога слабким, хворим та старим.
Слайд 9
В духовній літературі є притча про милостиню, і я хочу з вами поділитися прочитаним:
«Иной сыплет щедро, а ему еще прибавляется, а другой сверх меры бережлив, и, однако же, беднеет.
Благотворительная душа будет насыщена; кто наполняет других, тот и сам наполнен будет».
Діти, як Ви зрозуміли цю притчу ?
(відповіді учнів)
Ми з Вами, щойно розібрали декілька ситуацій, поговорили про ваші спостереження, і , напевно, Ви трошки втомились?
Слайд 10
Давайте розімнемося.
Фізкультхвилинка
Встало сонечко вгорі,
Посміхнулось дітворі.
Віє вітер їй в лице,
Захиталось деревце.
Присіли всі біля доріжки,
Вирвем ягідок тут трішки.
А тепер ми поплигаєм.
Відпочинем й посідаєм.
Ми вже трошки відпочили. Але наш урок ще не закінчився. І по переду нас все ще чекає цікава розмова.
Робота групами
Слайд 11
Давайте пригадаємо «Правила роботи в групах».
|